SPONSORZY

Warhammer 40k

Data: 9-10 września 2017
Format: turniej klasy Master,  parowy 2x1000pkt 
Zasady: 8 edycja  z uwzględnieniem FAQów GW oraz klaryfikacji ETC
Wpisowe: 100 zł/para. 
Limit miejsc: 40 osób
Zapisy: przez formularz na stronie www

Zasady ogólne:

  • gramy na 8ed z uwzględnieniem FAQów GW oraz klaryfikacji ETC
  • indexy z FW dopuszczone
  • do grania będą dopuszczone publikacje, które pojawią się do 25 sierpnia 2017 włącznie
  • Traity i moce wybieramy
  • obowiązują zasady "Matched play missions" (str. 215): Psychic focus, Strategic discipline i Tactical reserves
  • nie obowiązuje zasada understrenght units
  • karty Maelstrom z podręcznika
  • zagramy na stołach 72x48 cali
  • Table do 3 tury daje wynik 20:0. Table od 4 tury wzwyż pozwala graczowi, który został na stole dograć pozostałe tury, wraz z rzutami na 6 i 7. Wynik liczymy na podstawie małych punktów.
  • wszystkie armie muszą być w całości pomalowane; wyjątek - zgoda dla graczy, którzy są pierwszy lub drugi raz na turnieju klasy Master, aby mogli zagrać armia niepomalowaną.
  • zakaz proxy
  • gramy parami
  • armie w parze nie oddziałują na siebie, tj. nie dają sobie żadnych bonusów i nie są dla siebie "enemy model". Na potrzeby strzelania w charactery
    a) armia gracza z pary nie zasłania wrogiego charactera
    b) armia gracza z pary zasłania charactera drugiego gracza z pary
  • Random Game Lenght: 6 tura na 3+, 7 tura na 4+
  • Tereny na stołach ustawiają sędziowie
  • Graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do masakry w plecy włącznie, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
  • Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
  • Od decyzji sędziego nie można się odwołać.
  • Przy opóźnieniu w oddaniu wyników będą naliczane punkty karne co pięć minut -5DP, gdy na zegarze pokaże się czas "-15:00" pary, które nie oddały wyników, automatycznie otrzymują wynik 0:0
  • Na 20 min przed końcem czasu zakaz rozpoczynania kolejnej rundy chyba, że gracze się na to zgodzą.

Budowa armii:

  • Każdy z graczy w parze ma 1000 pkt na budowę armii
  • dopuszczane są tylko armie battle-forged. Para ma do wykorzystania 3 detachmenty
  • armie w parze nie mogą się powtarzać (Nie można zagrać SM/SM ale można SM/IG. SM to zakony z deksu. BA, DA, DW i SW traktowani będą oddzielnie)
  • liczba modeli z battle field role flyer w parze ograniczona do 2

Punktacja:
po rozegraniu bitwy podliczamy:

  • punkty za znaczniki
  • punkty za karty (d3 to zawsze 2VP)
  • punkty za cele dodatkowe (Slay the warlord, First blood, Line breaker, cele z misji)

Wynik bitwy wyznaczamy z tabelki:

Różnica VP wynik bitwy
0-1 10 - 10
2-3 11 - 9
4-5 12 - 8
6-7 13 - 7
8-9 14 - 6
10-11 15 - 5
12-13 16-4
14-15 17-3
16-17 18-2
18-9 19-1
20+ 20-0


 

KOLEJNOŚĆ CZYNNOŚCI PRZED BITWĄ

1. Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie pary rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie.
2. Rzut na wybór strony.
3. Wybór bądź losowanie Warlord Traitów (zaczyna para która wybrała stronę).
5. Wybór bądź losowanie mocy (zaczyna para która wybrała stronę).
6. Wystawienie armii - wystawiamy unity na przemian, zaczyna para, która nie wybierała strony.
7. Rzut na rozpoczęcie. Para, która pierwsza skończyła się wystawiać dostaje +1 do wyniku.
8. Rzut na przejęcie inicjatywy.
9. Vanguard Moves.
10. Początek właściwej rozgrywki.

Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17 DP. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.
Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0VP - 0VP. Nie ma takiej możliwości w przypadku gier o wysokie miejsca (top8)

Misje:

1.
E: Secure and Control + a koniec gry CP, których gracze nie wydali będą warte 0,5VP. Suma zaokrąglona w dół, czyli 3CP to 1VP do wyniku. Jeśli para nie wyda żadnego to dostaje VP w ilości CP*0,5+2 premii za prawdziwie poznańskie skąpstwo.
M: Cleanse and Capture
D: Hammer and Anvil

2.
E: Big Guns Never Tire
M: Contact Lost
D: Vanguard Strike

3.
E: Relic ( na stole rozstawiacie 2 relikty: Pyry i Gzik. Relikty rozmieszacie 12" cali od środka stołu, równolegle do długiej krawędzi. Każdy osobno wart jest odpowiednio 5 za posiadanie i 3 za kontrolę. Jeśli na koniec gry relikty znajdują się w 3" od siebie i oba są w posiadaniu/kontrolowane przez parę to dostajecie dodatkowe 2VP premii za przyrządzenie klasycznego poznańskiego dania :)
M: Cloak and Shadows
D: Dawn of War

4.
E: Big Guns z tą różnicą, że punkty będą za slot Elite a nie HS
M: Spoils of War
D: Search and Destroy

5.
E: No mercy + para wyznacza w swojej armii jednego koziołka. Koziołek po szarży i aktywacji odbija wrogi oddział na d6 cali. W przypadki walki z drugim koziołkiem po aktywacji obu oddziałów gracze robią roll off, przegrany oddział dostaje d3 mortali.
M: Tactical Escalation
D: Dawn of War

Ocena modelarska:
1p. - Wysiwig
1p. - Pomalowane modele (3 kolory)
1p. - Spójny schemat w ramach detachmentów
1p. - Odróżnione unity
0-2p. - Ogólne wrażenie estetyczne (podlega ocenie sędziego)

W ogólnym wrażeniu estetycznym są zawarte konwersje, detale/cieniowanie i jakiekolwiek inne smaczki, ogólny wypas armii.

Rozpiski wysyłamy na maila wojnaswiatowpoz@gmail.com
Za wysłanie poprawnej rozpiski do 28.08.2017 15DP
W przypadku poprawienia błędów do 4.09.2017 7DP
 

Q&A

1.
Q:Rozumiem ze na potrzeby parowki zdolnosci dzialajace na closest enemy unit jak czary typu Smite działają na armie przeciwników nie Twojego partnera?
A: - armie w parze nie oddziałują na siebie, tj. nie dają sobie żadnych bonusów i nie są dla siebie "enemy model".

2.
Q: Czy każdy dostaje 3cp za armię battleforge?
A: Tak

3.
Q: Czy command pointy sa wspólne czy każdy ma swoje?
A: Każdy ma swoje i używacie ich oddzielnie. Np, obaj gracze mogą w tej samej fazie wykorzystać przerzut kostki. Jedyny wyjątek od tej reguły to przerzut kostki określającej czy będzie kolejna tura - w tym wypadku obaj gracze muszą wydać CP aby móc ją przerzucić.

4.
Q: 3 detachemnty są na parę?
A: Tak, para w sumie może skorzystać z 3 detachmentów.

5:
Q: Jeśli między armiami zgadzają się keywordy to czy można kupować rozpiski do wspólnego detachmentu?
A: Nie, detachment może być zbudowany tylko z punktów jednego gracza. Nie można w jednym mieszać jednostek kupionych za punkty gracza A i gracza B.

6.
Q: W przypadku rezerw każdy z graczy musi mieć swoja pule oddziałów na stole czy liczymy w parze? Chodzi mi o połowę unitów w armii która musi zaczynać na stole.
A: Każdy musi mieć swoją pulę oddziałów na stole.

Q: Co z jednostkami, które nie mają swoich datasheetów w kodeksie a miały w indeksie?
A: Nie można ich wystawić. Uznajemy, że kodeks i jego zawartość są obowiązującym źródłem zasad i jednostek dla armii.

Q: Czy śmierć unitu z pary aktywuje soulburst?
A: Tak

Q: Czy śmierć unitu z pary pozwala na pojawienie się Yncarne?
A: Nie.