SPONSORZY

Warhammer 40k

Data: 6-7 października 2018
Format: turniej par 2x1000pkt
Wpisowe: 100zł/para
Limit miejsc: 30 par
zapisy: przez formularz na www od godz.20.00 ,8.08.2018

 


Zasady ogólne:
- gramy na 8ed z uwzględnieniem FAQów GW oraz klaryfikacji ETC
- obowiązują beta rulsy
- do grania będą dopuszczone publikacje, które pojawią się do 28 września 2018 włącznie
- Traity i moce wybieramy
- obowiązują zasady "Matched play missions" (str. 215): Psychic focus, Strategic discipline i Tactical reserves
- nie obowiązuje zasada understrenght units
- karty Maelstrom z podręcznika
- zagramy na stołach 72x48 cali
- Table do 3 tury daje wynik 20:0. Table od 4 tury wzwyż pozwala parze, która została na stole dograć pozostałe tury, wraz z rzutami na 6 i 7. Wynik liczymy na podstawie małych punktów.
- wszystkie armie muszą być w całości pomalowanemasa
- zakaz proxy
- gramy parami
- armie w parze nie oddziałują na siebie, tj. nie dają sobie żadnych bonusów i nie są dla siebie "enemy model". Na potrzeby strzelania w charactery
a) armia gracza z pary nie zasłania wrogiego charactera
b) armia gracza z pary nie zasłania charactera drugiego gracza z pary
Gracze w parze mają oddzielną pulę CP. Traity/relikty zwracające CP działają tylko na gem wykorzystany przez danego gracza. Traity/relikty umożliwiające uzyskanie CP od przeciwnika mogą być wykorzystane przez obu graczy w tym samym momencie.
- Random Game Lenght: 6 tura na 3+, 7 tura na 4+
- Tereny na stołach ustawiają sędziowie
- Graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do 0:20, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
- Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
- Od decyzji sędziego nie można się odwołać.
- Przy opóźnieniu w oddaniu wyników będą naliczane punkty karne co pięć minut -5DP, gdy na zegarze pokaże się czas "-15:00" pary, które nie oddały wyników, automatycznie otrzymują wynik 0:0
- Na 20 min przed końcem czasu zakaz rozpoczynania kolejnej rundy chyba, że gracze się na to zgodzą.

Budowa armii:
- Każdy z graczy w parze ma 1000 pkt na budowę armii. W związku z tym stosujemy ograniczenie max 2 takich samych datasheetów. (z wyłączeniem troopsów)
- dopuszczane są tylko armie battle-forged. Para ma do wykorzystania 3 detachmenty. Detachmenty w parze nie mogą się powtarzać
- armie w parze nie mogą się powtarzać (Nie można zagrać SM/SM ale można SM/IG. SM to zakony z deksu. BA, DA, DW i SW traktowani będą oddzielnie. Proszę przyjąć, że armie z jednej książki nie zagrają razem)
- Tylko jedna rozpiska może zawierać jednostki ze slotu Lord of War
- HQ nie mogą się powtarzać, chyba, że wszyscy zostali wykorzystani (wszystkie demon prince liczone są jako jeden datasheet, pask też będzie liczony jako tank comander):)

 

Punktacja:
po rozegraniu bitwy podliczamy:
- punkty za znaczniki
- punkty za karty (d3 to zawsze 2VP)
- punkty za cele dodatkowe (Slay the warlord, First blood, Line breaker, cele z misji)

Wynik bitwy wyznaczamy z tabelki:
Różnica VP...................wynik bitwy
0-1 ............................... 10 - 10
2-3 ............................... 11 - 9
4-5 ............................... 12 - 8
6-7 ............................... 13 - 7
8-9 ............................... 14 - 6
10-11 ........................... 15 - 5
12-13 ........................... 16 - 4
14-15 ........................... 17 - 3
16-17 ........................... 18 - 2
18-19 ........................... 19 - 1
20+ .............................. 20 - 0

KOLEJNOŚĆ CZYNNOŚCI PRZED BITWĄ

1. Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie pary rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie.
2. Rzut na wybór strony.
3. Wybór bądź losowanie Warlord Traitów (zaczyna para która wybrała stronę).
5. Wybór bądź losowanie mocy (zaczyna para która wybrała stronę).
6. Wystawienie armii - wystawiamy unity na przemian, zaczyna para, która nie wybierała strony.
7. Rzut na rozpoczęcie. Para, która pierwsza skończyła się wystawiać dostaje +1 do wyniku.
8. Rzut na przejęcie inicjatywy.
9. Vanguard Moves.
10. Początek właściwej rozgrywki.

Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17 DP. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.
Do rankingu wgląd będzie miał tylko sędzia główny.

Misje wkrótce


Ocena modelarska:
1p. - Spójny schemat w ramach detachmentów
1p. - Odróżnione unity
0-2p. - Ogólne wrażenie estetyczne (podlega ocenie sędziego)

W ogólnym wrażeniu estetycznym są zawarte konwersje, detale/cieniowanie i jakiekolwiek inne smaczki, ogólny wypas armii.

Czasówka - wkrótce

 

Rozpiski wysyłamy na maila wojnaswiatowpoz@gmail.com
Za wysłanie poprawnej rozpiski do 22.09.2017 15DP
W przypadku poprawienia błędów do 29.09.2017 7DPDP